Niski poziom witaminy D podczas ciąży może zaburzać wapnienie zębów mlecznych urodzonych przez mamy maluchów - ostrzegają naukowcy z Kanady podczas 86 Zjazdu Międzynarodowego Związku Dentystów w Toronto.
Zaburzenia w wapnieniu mleczaków są głównym czynnikiem ryzyka dla powstania próchnicy już u bardzo małych dzieci. Naukowcy z University of Manitoba badali poziom witaminy D u 2006 kobiet w drugim trymestrze ciąży i analizowali związek ilości tej witaminy w organizmie przyszłych mam ze stanem szkliwa nazębnego oraz występowaniem próchnicy u urodzonych przez uczestniczki niemowlaków.
Spośród wszystkich 2006 pań biorących udział w badaniu tylko 10,5 proc. miało prawidłowy poziom witaminy D, co wiązało się z częstotliwością spożywania mleka i jego produktów oraz przyjmowaniem specjalnych witamin dla ciężarnych.




